Клик

Клик върху маркираните полета в жълто за повече информация. При клик върху Етикети:..........,/в началото или след всеки пост/ излизат всички постове със съответен етикет. За всички публикации виж края на блога по дати. Блога се допълва непрекъснато, приятно четене.

неделя, 27 март 2016 г.

Документи и съвети

Вашите документи за пътуване ще бъдат предоставени като електронен билет. Тези документи са вашия договор и приемането им значи, че вие се съгласявате с условията на круизната компания. Запазва се правото да се откаже достъп на гост на борда по всяко време, ако нямата необходимите документи. Ако сте резервирали екскурзии предварително, ваучерите се получават в каютата, където сте настанени.
Препоръчва се всички гости да се регистрират предварително в сайта на компанията, като попълнят формуляр поне 4 дни преди пътуването. Ако клиентите не са попълнили формуляра предварително, могат да подлежат на дълга процедура на чекиране в съответното пристанище.
Пътуващите са длъжни да си осигурят всички документи за пътуване, валиден паспорт, визи ако е необходимо при посещение на някои държави. За държави членки на ЕС, се изисква паспорт с валидност минимум 6 месеца преди приключване на пътуването. Нужен е паспорт за всички круизи в Европа.
Ако пътуващите решат индивидуално да слязат на брега в държавата Русия, тогава е нужна туристическа виза преди започване на круиза.
По време на повечето круизи, персоналът може да задържи вашия паспорт. Вие трябва да носите и втори документ като лична карта, със снимка. Ако на госта се откаже влизане в чужда държава или качване на борда поради липса на изискваните документи, не се възстановяват никакви суми.
Препоръчително е да се застраховат пътуващите преди започване на круиза. Ако се случи инцидент, може да се свържете за помощ със съответната застрахователна компания.

Ако сте закупили трансфери трябва да проверите информацията относно организацията на пътуването. Пътници закупили трансфери от летището до пристанището, ще бъдат посрещнати от представител на компанията в деня на качване на борда. За тези гости, които са индивидуално пристигащи, може да ползват обществен транспорт или кола под наем. За трансфер само от пристанището към летището, може да бъде закупен и на борда чрез бюрото за екскурзии.
Относно багажа, препоръчително е да се носят не повече от два куфара. Всеки куфар трябва да е с идентификационен билет на който да е изписано името, адреса и тел. за контакт на пътуващия. Също така да е написан номера на каютата на борда, за да се избегне закъснение при доставянето на багажа.
Препоръчва се важна документация, медикаменти, чупливи неща, ключове, бижута и други ценности да се носят в ръчния багаж.

Бордна сметка. 
Валутата на борда е в зависимост от компанията. Когато се чекирате се отваря сметка, към която се таксуват вашите закупени услуги и покупки на борда. При започване на круиза уведомете персонала какъв метод на плащане предпочитате: в брой, с кредитна карта, с пътнически чек.
В повечето случай не се приемат дебитни карти. Ако установите плащане в брой, ще е необходим депозит, за направени разходи/плащания за услуги или покупки. Когато правите покупки, трябва да предоставяте вашата бордна карта, която е и ключ за каютата. Също е необходимо да се разписвате с вашето име и номер на каюта. Вечерта преди приключване на круиза, ще ви се връчи разпечатка от вашата бордна сметка. Препоръчва се да прегледате тази сметка, ако сте се регистрирали с кредитна карта. Ако се закупили нещо след като сте получили крайно извлечение на вашата сметка, разплащанията ви няма директно да се прехвърлят в кредитната ви карта и ще трябва да заплатите допълнително на рецепция в деня на слизане.
Ако сте надвнесли депозит, ще ви бъде върнат в края на пътуването. Гостите, които са поискали депозит в брой, ще трябва да уредят окончателно сметките си на рецепция сутринта преди напускане на кораба.

Такса Обслужване на гост, на ден, за деца на 3 години, или по-големи са към вашата бордна сметка. Тази сума ще бъде разделена между персонала, включително ресторанта, камериер или други служители, които доставят услуги за цялостното круизно пътуване. Ако имате проблеми относно обслужването, трябва да уведомите рецепцията навреме.

При слизане, от предната вечер трябва да оставите багажа си отвън вашата каюта (подсигурете чанта с лични вещи за последната вечер), куфарите се разтоварват и се получават навън в сградата Терминал. Портиерите са на разположение на пристанището да помогнат с пренасянето на багаж. Препоръчителна паричната благодарност за техния труд е $1-$2 долара на куфар.

Няма коментари:

Публикуване на коментар