Такси за
обслужване-Service charges/бакшиши/
Таксите за
обслужване/бакшишите/ винаги са били доста наболяла тема, но премълчавана. И за
пасажери и за компании.
Условията
са различни и често се променят.
възможна е
промяна на сумата в дадени случай, дори да се премахне.
Това, че се
начислява всеки ден, не е фатално.
Ако имате
сериозна причина/оплакване и не сте доволни от обслужването трябва задължително
да реагирате преди круиза да е свършил. Тоест да отидете на рецепция и да
изложите вашите искания.
Ако нямате
причина/както често правят американците/ все ще намерите нещо нередно.
Повечето
пасажери не го правят, или не знаят или няма за какво да се оплачат. Не сме го
правили и ние, нямало е сериозна причина.
Темата не
се коментира много и няма много информация по въпроса.
Коригиране
не е възможно за всички компании, но ето как стои въпроса за някои от тях/ако
няма промени/:
Carnival –
Круизи без спиране, предплаща се. Може да се коригира.
Celebrity –
Пасажери с Celebrity Select Dining, предплаща се. Може да се коригира.
Costa – Не
се коригира.
Maritime
Voyages – Може да се коригира.
Cunard -
Може да се коригира.
Disney -
Може да се коригира.
Fred Olsen-
Бакшишите са по преценка на всеки пасажер.
Holland
America - Може да се коригира.
MSC – Не се
позволява корекция…Но при ясни причини от недоволство в дадено отношение, може
да се преразгледа.
Norwegian –
Възможна е корекция.
P & O -
Може да се коригира.
Princess -
Може да се коригира, дори да се премахне.
Royal
Caribbean - Може да се коригира, дори да се премахне.
Saga – Няма
такси.
Silversea ,
Regent , Crystal – Включват такса обслужване в цената.
Noble
Caledonia, Thomson и Swan Hellenic – Също е включена предварително.
По принцип
луксозните и скъпи компании не показват такава такса/но я има в цената/, а и
там почти няма оплаквания.
Децата също
подлежат различно на таксата, като за най-малките няма или е 50%.
Ако ви
трябват точните такси за дадена компания, питайте.
Няма коментари:
Публикуване на коментар